POROZUMĚNÍ VĚT |
Doplňování
slov: Na ploše se objeví obrázek s neúplnou větou. Dítě má tuto
větu doplnit správně jedním ze slov, která jsou ve sloupci vlevo. Správnou
volbu dítě označí kliknutím. Kliknutím
pravého tlačítka myši na jednotlivá slova je možné si nechat nabízené
možnosti přečíst.
Skládání
věty ze slov: Na ploše se objeví obrázek a ve sloupci vlevo slova,
ze kterých se má složit věta k příslušnému obrázku. Dítě kliká
myší na zobrazená slova v
tom pořadí, v jakém jsou ve větě, kterou má sestavit. Pro usnadnění
je možné si nechat „Zobrazit větu“ a posuvníkem nastavit dobu
zobrazení. Kliknutím na „Znovu zobrazit“ je možné si nechat
větu znovu na určitou dobu zobrazit.
Zobrazená slova, ze kterých má sestavit věta, si dítě může
nechat přečíst kliknutím pravého tlačítka myši na ně. Dítě si může
poslechnout větu, kterou má sestavit, kliknutím na „Poslech“.
Hledání
chyb ve větě: Na obrazovce se objeví obrázek a k němu věta nebo
souvětí. Dítě má v tomto větném celku označit kliknutím slovo, které
není pravdivé. Kliknutím pravého tlačítka myši na jednotlivá slova v
zobrazené větě si dítě může nechat tato slova přečíst.
Označení
správné věty: Na ploše se objeví obrázek a pod ním tři řádky vět.
Dítě má kliknutím označit řádku, ve které věta(y) správně popisují
zobrazenou situaci. Kliknutím pravého tlačítka myši na jednotlivý řádek
si dítě může nechat přečíst věty na tomto řádku.
Správné
dvojice
jedna
věta – obrázky: Dítě k zobrazené větě vyhledává příslušný
obrázek a označí ho kliknutím na něj. Je možné zvolit počet zobrazených
obrázků (2-4) a rychlost posunu.
jeden
obrázek – věty: Dítě k obrázku vyhledává příslušnou větu a
označí ji kliknutím na ni. Je možné zvolit počet zobrazených vět
(2-4) a rychlost posunu.
Věty
– obrázky: Ze stejného počtu zobrazených vět a obrázků má dítě
klikáním vytvořit správné dvojice. Je možné zvolit počet zobrazených
dvojic (2-4) a rychlost posunu.
Dítě si může poslechnout zobrazenou větu kliknutím na „Poslech“.
ukázka cvičení "Hledání chyb ve větě"