ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍ - ZRAKOVÉ ROZLIŠOVÁNÍ

Cvičení se zaměřují  na rozvíjení zrakového vnímání -  zrakového rozlišování,  zrakové pozornosti, vizuomotoriky, zrakové paměti a koncentrace.

Typ cvičení:

  1. Postřeh (viz obr.7.1.1) - Dítě porovnává dva obrázky, v případě zvolení "Obtížnosti 1" doplňuje obrázek vpravo o chybějící detaily, v případě zvolení "Obtížnosti 2" doplňuje detaily do obou obrázků (vždy to, co v jednom z obrázků je a v druhém není).

  2. Obrázky

  1. Tvary - Způsob provádění cvičení  je obdobný jako u  typu cvičení 2. Je možné volit tvary jednodušší a složitější.

  2. Písmena - Dítě si při volbě "Písmena" a "Cvičení b, d, p"  vybere kterékoliv písmeno a pak označuje na ploše všechna písmena, která jsou stejná jako vybrané písmeno. Při volbě "Malá, velká písmena" vytváří dvojici malé - velké tiskací písmeno např. kK, mM. Také zde je možno volit počet polí. Velikost, barvu a typ písmem lze měnit v "Systémových parametrech".

  3. Slabiky - Způsob provedení je stejný jako u typu cvičení 4. Je možné zvolit druh slabiky.

  4. Slova - Způsob provedení je stejný jako u typu cvičení 4. Je možné zvolit obtížnost slov.

obr.7.1.1 ukázka cvičení "Postřeh"