ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍ - ZRAKOVÉ ROZLIŠOVÁNÍ
Cvičení se zaměřují na rozvíjení zrakového vnímání - zrakového rozlišování, zrakové pozornosti, vizuomotoriky, zrakové paměti a koncentrace.
Typ cvičení:
Postřeh (viz obr.7.1.1) - Dítě porovnává dva obrázky, v případě zvolení "Obtížnosti 1" doplňuje obrázek vpravo o chybějící detaily, v případě zvolení "Obtížnosti 2" doplňuje detaily do obou obrázků (vždy to, co v jednom z obrázků je a v druhém není).
Obrázky
Při volbě "Stejné" - Dítě označuje na ploše obrázky, které jsou stejné jako obrázek vpravo.
Při volbě "Odlišné" - Dítě označuje na ploše obrázky, které jsou jiné než obrázek vpravo.
Je možné volit počet polí na ploše, což umožňuje nácvik koncentrace pozornosti, a posuvníkem měnit velikost obrázků.
Tvary - Způsob provádění cvičení je obdobný jako u typu cvičení 2. Je možné volit tvary jednodušší a složitější.
Písmena - Dítě si při volbě "Písmena" a "Cvičení b, d, p" vybere kterékoliv písmeno a pak označuje na ploše všechna písmena, která jsou stejná jako vybrané písmeno. Při volbě "Malá, velká písmena" vytváří dvojici malé - velké tiskací písmeno např. kK, mM. Také zde je možno volit počet polí. Velikost, barvu a typ písmem lze měnit v "Systémových parametrech".
Slabiky - Způsob provedení je stejný jako u typu cvičení 4. Je možné zvolit druh slabiky.
Slova - Způsob provedení je stejný jako u typu cvičení 4. Je možné zvolit obtížnost slov.
obr.7.1.1 ukázka cvičení "Postřeh"