POROVNÁVÁNÍ

Žák se seznamuje s pojmy: všechno-nic (všichni-nikdo), málo-hodně, malý-velký, lehký-těžší, stejně-více-méně. U jednotlivých cvičení je možné zvětšovat velikost kostek.

1.       Všechno – nic (všichni – nikdo)

Žák umísťuje obrázky na správná místa. Procvičované pojmy si může nechat přečíst kliknutím pravého tlačítka myši na ně.

2.       Málo – hodně

Žák umísťuje obrázky na správná místa. Procvičované pojmy si může nechat přečíst kliknutím pravého tlačítka myši na ně.

3.       Malý – velký

·      podle obrázku - Žák určuje, na kterém obrázku je znázorněná figura malá a na kterém velká, a umístí obrázky na správná místa. Procvičované pojmy si může nechat přečíst kliknutím pravého tlačítka myši na ně.

·      podle skutečnosti - Žák určuje, která ze zobrazených figur je ve skutečnosti větší (menší). Správnou odpověď označí ve sloupci vpravo. Možné odpovědi si může nechat přečíst kliknutím pravého tlačítka myši na ně.

4.       Lehký - těžký

Žák určuje, která ze zobrazených figur je ve skutečnosti lehčí (těžší). Správnou odpověď označí ve sloupci v pravé části obrazovky. Možné odpovědi si může nechat přečíst kliknutím pravého tlačítka myši na ně.

5.       Stejně - více – méně

V těchto cvičeních má žák za úkol označit, který ze 3 zobrazených obrazů má nejvíc (nejméně) figur nebo které dva obrazy mají stejný počet figur. Je možné měnit velikost kostek. V těchto cvičeních je možné pracovat s počtem figur do 5, 10 a 20. Při „Usnadnění“ jsou figury při počtu do 5 umístěny tak, jak jsou děti zvyklé z hrací kostky, při počtu do 10 a 20 jsou figury umístěny v řadách po pěti. Kliknutím na ikonu „Skrýt“ je možné schovat panel volby. Figurami jsou: stejné obrázky, tečky stejné barvy, různé obrázky, tečky různých barev.